Bin wieder mal ratlos..................
Ich möchte ein paar neue Texturen ausprobieren, allerding fehlt überall die full.pcx. Wie erstelle ich für eine texture - family die full.pcx? Hat das etwas mit dem Farbspektrum/-schema (oder wie auch immer) der family zu tun? Möge der Erbauer alle Ratgeber segnen
Erstellen von Full.pcx - Dateien
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Du brauchst ein Progrämchen namens Bright - müsstest du auf allen DromEd seiten im Netz finden - hier ein kleines (engl) Tutorial, wie das ganze dann Funktioniert:
ZitatFind some images that you would like to use for your new textures. There are loads on the net so check out the free texture sites or you could use your own photos etc. and textures from your 3d packages.
When you've chosen your textures you'll probably need to crop and resize them and save them as .tga for the purpose of this tutorial and put them in their own folder. Only have about 8-12 pics per family and try to use similar colours as they need a common palette of 256 colours. Using Bright you can then convert them into .pcx files for your fm and create the common palette for your textures.
Open the Command/DOS Prompt and browse to the folder where your textures are ( if you put your textures in C:\Temp\MyTex then you'd type in :
CD.. and press enter (repeat in necessary) until you see C:\> in the DOS window then type CD TEMP\MYTEX you should then be in your folder. Type DIR and press Enter. You should now see your textures listed in the window)
When you're there type bright -com -pinkm -wri full.pcx *.tga (Observe the spaces after each command) This will make your textures into .pcx format and it will make you a common palette called full.pcx. When bright has done it's job type EXIT at the DOS prompt. Then in Windows Explorer browse to your texture folder and copy ALL the .pcx files into your Thief2/Fam/MyTex folder.(Or whatever folder you like as long as it is in Thief2/Fam/ )
They are now ready to use in Dromed. In the Textures Menu select Add Family and type MyTex (the name of the folder in Fam, Or whatever folder you've stored them in)
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Also das Progrämchen hab ich, muß ich bloß noch zum Laufen bringen. Und ein sehr ausführliches Tutorial über die Erstellung eigener Texturen (inkl. Full.pcx) hab ich mir auch runtergeladen. Bin ja mal gespannt, wann der nächste Hilferuf meinerseits kommt
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Probleme haben sich erledigt ... habe 1½ Tage dafür vebraten. Bright konvertiert nur aus *.BMP-Dateien sauber, aus *.PCX gibt es häßliche Blaustiche.
Also wer jetzt mal was konvertieren möchte, kann sich vertrauensvoll an mich wenden ...